Jak jsem se poprala s FITNESS bábovkou

Můj manžel u mě postrádá to, že tolik nepeču. A tak hledá různé způsoby, jak ve mně zájem o pečení probudit. Přišel tedy s tím, že na internetu objevil zdravou bábovku (já moc dobře znám ty jeho zdravé věci 🙂 ). Přesto mi to nedalo a výzvu jsem přijala. Však jen ať se ukáže, co v ní je!

Tak se ukaž bábovko

Musím říci, že svou podstatou byla jednoduchá:

  • ovesné vločky
  • vejce
  • med (lze nahradit stévií)
  • rozmixovaná jablka
  • bílý jogurt
  • olivový olej
  • jedlá soda
  • mletá skořice
  • sušené ovoce, ořechy

Celkově vypadala nevinně. Tedy až na závěrečné doporučení autora:

„… před podáváním můžeme posypat moučkovým cukrem nebo potřít marmeládou.“

V tu chvíli jsem si říkala, co má cukr a marmeláda společného s fitness. OK, nechme být. Budu dělat, že o tom nevím. Naštěstí já bábovka nejsem a s vervou a bez cukru jsem se do ní pustila.

Jdu do toho!

Na to, že jsem byla unavená a malý se mi motal pod nohama, mi to šlo pěkně od ruky. Teda až do chvíle, kdy jsem zjistila, že nemám dostatek ovesných vloček. Jeden díl mi chyběl, a tak jsem ho nahradila celozrnnou bio špaldovou moukou.

Ale jinak jsem se s ní vůbec nepárala. Všechny ingredience jsem pěkně naházela do mísy a zpracovala. V receptu sice doporučovali nejdříve smísit všechny suché ingredience a poté přidat ty mokré. Ale kdo by se s tím mazal 🙂 . Plesk do máslem vymazané formy a šup do trouby.

Cca za 50 minut bylo vyhráno. Tradáááááá!

20160306_175336_Richtone(HDR)

Vzhledově krásná a křehká. Těsto nadýchané, ale díky ořechům se více drolí. Chuťově decentně sladká.

Tajemství mé taktiky

Základ je, aby tělo nebylo příliš zatíženo. To znamená, že musí být použit kvalitní a dobře stravitelný materiál, žádný doping.

  1. Ořechy
    Použila jsem mandle a lískové ořechy, které byly před tím přes noc namočené v teplé, lehce osolené vodě (používám mořskou nebo himalájskou sůl).
  2. Javorový sirup
    Místo medu jsem použila javorový sirup. Nevýhoda je, že ho spotřebujete hodně. Proto si myslím, že lepší bude použít stévii, jak doporučuje i autor. Med nedoporučuji. Pečením se zbytečně ničí jeho výživné vlastnosti.
  3. Vločky
    Když vločky, tak celé, které si doma rozemelete. U kupovaných mletých hrozí, že budou nahořklé (zkažené). Pokud máte doma vločkovač a děláte si vločky sami, tak nemám, co dodat. Ideální je ale nechat vločky přes noc namočené v jogurtu.
  4. Borůvky
    Místo sušeného ovoce, které mi bohužel už došlo 🙁 , jsem použila mražené borůvky. Ručně sbírané borůvky z lesa. A musím se přiznat, že tehdy jsem je od borůvčí precizně neočistila. Ale jak byly borůvky zmražené a držely tvar, tak šlo to zbylé listí krásně přebrat.

 

20160306_191852_Richtone(HDR) 20160306_191819_Richtone(HDR) 20160306_191830_Richtone(HDR)

 Moje potyčka s FITNESS bábovkou tedy dopadla dobře a musím uznat, že byla dobrá.

 

Původní recept najdete tady >>

 

 

Komentáře





  • 4 slova, která léčí


    width=
    Zadejte níže své jméno a e-mail, pošlu vám e-book "4 slova, která léčí" pro radostnější prožívání života - a získáte s ním i pravidelnou dávku Darčiny inspirace :)

    Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a budu (Darina Šindelářová) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy.

    Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání eBooku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu.

    Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.