MILUJI JÍDLO

Jídlo, které je v souladu s lidským tělem a jeho přirozeností.

Díky této vášni inspiruji lidi k domácí a výživné stravě.

Chci tak ukázat, jak si lze jednoduše udržovat zdravé vitální tělo a vnitřní spokojenost.

Jsem veselá ženská, která má ráda přirozenost a jednoduchost. Tyto dva principy a k tomu má zvědavost v oblasti stravy, touha zkoušet nové věci a odvaha experimentovat se svým tělem, mě přivedly k jednomu zásadnímu pochopení.

Tím pochopením je to, že nyní vím, jak se o úžasný dar zvaný “tělo” staratDíky tomu pak může fungovat tak, jak k tomu bylo stvořeno. A nemusím se přitom omezovat na jeden vybraný styl stravování, který má být ten ideální, zdravý, a podobně.

Chápu totiž souvislosti, principy a postupy, které stačí v jídle jednoduše dodržovat, aby tělo nebylo zbytečně zatěžováno a získalo z jídla maximum pro své správné fungování.

K tomuto pochopení jsem však musela projít mnoha (dez)informacemi a zkušenostmi. 

Jak to začalo...

Vše začalo přibližně před osmi lety, a to touhou shodit pár kilo a zformovat svou postavu. Do té doby byl můj přístup k jídlu lhostejný a opravdu jen konzumní. Od té doby jsem se ale snažila pochopit, jak moje tělo v souvislosti s jídlem funguje.  Základní otázka zněla: “Čím ho mám živit, aby…?”

Sbírala jsem informace a jídelníček se měnil tak, jak se měnily mé potřeby. Zprvu to bylo “aby zbytečně nepřibíralo”, pak “aby si mohlo tvořit svaly”. V tu dobu jsem tedy vzala útokem nízkotučnou stravu se všemi jejími omezeními a nevýhodami, které k ní patří. Netušila jsem ale, že tudy cesta nevede.

Můj přístup k jídlu se po této etapě trochu změnil, ale stále to nebylo to "ono", se kterým bych byla vnitřně spokojená. Navíc mě stále trápila moje celulitida na hýždích a nohou. Moje "aby" se tak změnilo na touhu své tělo detoxikovat.

Začala jsem tedy zkoušet nejíst maso, do života jsem si zakomponovala různé očistné metody a cvičení.  A občas i dny, kdy jsem nejedla vůbec a pila pouze čistou vodu. Prostě jsem držela půst. Většinou den, dva a nejvíce pět dnů.

Postupně se mi tak mohly odhalovat nové informace, které mi můj chabý obraz o výživě postupně napravovaly.  

Kritický rok 2013

Zásadní impuls v přístupu ke stravě přišel s rokem 2013. Svou tvrdohlavostí a netrpělivostí, že chci dítě nejlépe teď hned, jsem si způsobila mimoděložní těhotenství a následně samovolný potrat.  Moje tělo si navíc před tím prožilo velmi nepříjemnou chřipku a potom všem ještě zánět močových cest.

Upozornění těla byla neúprosná. Moje tělo nebylo připraveno. Rozum šel stranou, intuici jsem neposlouchala a jediné, k čemu jsem si pomohla, bylo pár traumat navíc a vyčerpané tělo.

Řekla jsem si: "Dost! Bolestivých varování bylo až moc! Nyní je potřeba se dát dohromady a připravit se."

Seznámila jsem se tak s pozitivními účinky tvarohu, lněného oleje a důležitostí tuků pro naše tělo. Můj restart proběhl úspěšně a já se po otěhotnění soustředila, aby mé tělo bylo dostatečně a přirozeně zásobeno živinami.

Nespokojila jsem se s doplňkovými preparáty z lékáren a poznala tak kouzlo zelených potravin a dalších přirozených doplňků stravy. 

Rozhodující pochopení

Stále jsem si procházela různé odborné knihy, informace, názory, jídelníčky a vše na sobě v rámci možností zkoušela. Rozhodující pochopení však přišlo až s narozením našeho Maxe.

Jako každý novopečený rodič jsme s manželem stáli před mnoha otázkami, které jsme v souvislosti s narozením dítěte museli řešit. O jídlo ze začátku ani tak nešlo. Jako kojící matka jsem si jen musela dát pozor na některé potraviny. Tou nejzásadnější otázkou pro nás bylo očkování.

Do narození Maxe šlo očkování úplně mimo mě. Nyní jsem ho samozřejmě jako zodpovědná matka začala řešit a začala se i divit, jak je toto téma nejasné. S každou novou informací o očkování jsem si nebyla jistá, zda je to pro nás správná volba. Napadaly mě totiž otázky hledající něco univerzálnějšího: 

  • Když bych dítě neočkovala, tak jak ho mám chránit? Přeci existuje spousta jiných a i vážnějších nemocí, proti kterým očkovat nelze. Tak jak v tomto případě své dítě či sebe chránit?

  • Co hraje primární roli v tom, že některou nemoc chytíme a některou ne?

  • Jak to, že někdo určitou nemoc prodělá těžce a někdo bez zvláštních příznaků? 

Tyto otázky mě nutily hledat odpovědi.

Vše skončilo tam, kde i začalo

Hledání skončilo tam, kde kdysi přibližně před těmi osmi lety začalo. Znovu jsem si musela uvědomit, že:

 Jedním z hlavních činitelů, který má vliv na:

  • kvalitu našeho rozmnožování
  • správný vývoj
  • obranyschopnost před nemocemi
  • udržování si figury, zdraví a vitálnosti 

Je to, čím se živíme.

A nejde ani tak o to, jestli je to banán nebo hruška.

O co tedy jde? 

Především jde o přístup ke stravě:

  1. Začlenit do života pravidelné očisty těla a dny, kdy se nejí vůbec. 
  2. Naslouchat svému tělu, být v souladu s jeho přirozeností a mít se rád i prostřednictvím jídla.
  3. Neodepírat si výživné (živé) celistvé potraviny, které naše tělo potřebuje pro správné fungování. 
  4. Umět si potraviny vybírat s citem, rozumem a důrazem na kvalitu.
  5. Naučit se potraviny kombinovat a připravovat z nich takové jídlo, které nejen chutná, ale je i přínosné. 

Z takové stravy poté pro sebe můžeme vytěžit opravdové maximum, aniž bychom své tělo nevhodně zatížili či ho poškodili. 

Neochuzujme tedy svůj jídelníček o výživné a nám přirozené potraviny, a to jen proto, že je nekvalitně vypěstujeme, odchováme a pak už je ani neumíme vhodně připravit. Neochuzujme se o přirozenou výživu, protože bez ní naše tělo pak bohužel strádá.

Pokud nechceme přežívat a chceme žít, tak je na čase se vrátit k domácí a výživné stravě. 

A kde jsem nyní já?

Nyní díky svým osobním zkušenostem a znalostem učím prostřednictvím svých e-booků  a internetových stránek, jak a proč:

 

  • je důležité své tělo pravidelně očišťovat 
  • kvalitně vyživovat své tělo, aby fungovalo a nebylo nemocné
  • je důležitý správný výběr potravin, a na co si dát při výběru pozor
  • připravovat opravdová jídla, která si zachovají výživnou hodnotu
  • lze jednoduše vařit pro celou rodinu a nakrmit tak i malé děti (bez nutnosti vařit pro ně zvlášť)

     

Kdo jsem

  • Darina Šindelářová, třicátnice, žena, matka a svým způsobem stále dítě

  • obdivovatelka matky přírody

  • milovnice psů

  • eko nadšenec

  • autorka sbírky poezie "Ona a on" 

  • autorka e-booku "Jak i při nedostatku času a peněz nevařit blafy"

  • propagátorka domácí a výživné stravy

  • průvodkyně očistou těla

Můj přístup

  • Nevěřím, že zdraví a silní jedinci jsou dnes ohroženým druhem a že za vše můžou pouze naše geny.
  • Věřím v dokonalost těla, a že jídlo je ten přirozený správný prostředek, kterým lze podpořit jeho správný vývoj. Je to jednoduchý způsob, jak předejít zbytečným tělesným deformacím, které dnes považujeme za normální. Například křivé zuby, kterými dnes trpí většina lidí a já nejsem výjimkou.
  • Věřím, že tělo je dostatečně inteligentní, aby se ochránilo před nemocemi a umělo se s nimi vypořádat. Je potřeba jenom vědět, jak ho v jeho obranyschopnosti vhodně podpořit.
  • Věřím, že vhodnou prevencí a péčí, kterou svému tělu můžeme dát, je správný přístup k jídlu.